61SAAT HABER SERVİSİ - Türkiye’nin yolcu taşımacılığında lider firması Ulusoy firmasının yenilenen adıyla yeniden yapılanan Ali Osman Ulusoy firmasının, Basın Lansman Toplantısı Zorlu Grand Otel’de yapıldı. Toplantıya; Ulutur Müdürü Ufuk Dereli, Hassoy Genel Müdürü Ahmet Tuna, Ali Osman Ulusoy Firması Genel Müdürü Murat Seymen, Otobüs Muhasebe Müdürü Recep Birinci, Otobüs Satış Müdürü Selim Saral ve Otobüs İşletmesi Bölge Müdürü Volkan Ramoğlu ile Trabzon’da ki çeşitli basın kuruluşlarından temsilciler katıldı.
 Lansman toplantısının açılışında konuşan Ali Osman Ulusoy Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hülya Ulusoy, Ulusoy isminin bir dünya markası haline geldiğine dikkat çekerek,  duygusal bir konuşma yaptı. Özellikle babası Trabzonlu merhum iş adamı Ali Osman Ulusoy’u andığı konuşmasında duygulanan Hülya Ulusoy, “Yılların köklü markası olmak adına bizlere bu gururu yaşatan, kazanımları cesaretime ve yaşamıma borçluyum diyen sevgili rahmetli babam Ali Osman Ulusoy’un payı çok büyüktür.

Rahmetli Ali Osman Ulusoy’un temellerini attığı varlığını bugünlere güçlü ulaştırdığı şirketler grubunu bir üst segmente taşımayarak, ölümsüzleştirmek istedik. Bu amaçla logomuzda kullanmaya karar verdiğimiz sonsuzluk işaretini siz değerli misafirlerimizle paylaşmak istedik. Ulusoy markası adı altında aile şirketi olarak sürdürdüğümüz otobüs işletmeciliğine merkez Karadeniz olmak üzere Ali Osman Ulusoy Markası altında yeni bir logo, yeni bir tasarım, hizmet anlayışı ile devam edeceğiz.

GEÇMİŞTEN GELEN GÜVEN
 “Her şey zamanında sloganı” ile başlayan otobüs işletmeciliğimizi “geçmişten gelen güvenle” yeni sloganı ile faaliyetlerine devam edecektir. Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da otobüs işletmeciliğini bu işin duayeni olarak kabul edilen sevgili ve rahmetli babam Ali Osman Ulusoy’un “Günümüzde otobüsler uçaklardan daha iyi hizmet veriyor” dediği yerden daha ileri taşımayı vizyonumuz olarak kabul ediyoruz. Marmara, Ege ve Akdeniz bölgesinde ki illerde ise kalitesi herkesçe kabul edilen Pamukkale işletmesi ile beraber yürüyeceğiz. Pamukkale Otobüs işletmelerinin yazıhanelerini birlikte kullanacağız.

Türkiye’de Ali Osman Ulusoy ve Pamukkale el ele yürüyeceğiz. Bu vesile ile babam rahmetli Ulusoy’dan beraberce dinlediğim siz basın mensupları ile bir arada olmaktan birlikte vakit geçirmekten duyduğu mutlulukları benimle çok sık paylaşırdı. Aynı duyguyu şuan da bende yaşıyorum. Onun aranılan ve özlenen insanın aile reisimizin, sektörün abisinin babam rahmetli Ali Osman Ulusoy’un manevi huzurunda çalışma arkadaşlarım ve ben saygı ile önünde eğiliyoruz” dedi.

GEÇİŞ SÜRECİ YAŞANIYOR
 Karadeniz Bölgesi haricinde diğer bölgelerde neden Pamukkale İşletmeciliğinin tercih edildiğine ise Hülya Ulusoy, “Ben babamın aşık olduğu otobüs ve nakliyeciliği sürdürebilmek için böyle bir yola çıktık. Pamukkale Karadeniz’e girmiyor.

Biz de bunu başlangıç olarak tüm Ulusoy bir aradaydık. Bazı nedenlerden dolayı bölünmek durumunda kaldık. Asla rakip değiliz. Asla onlar benim kardeş firmam. Benim bir yerlerde birisiyle beraber olmam gerekiyordu. Çünkü Ulusoy ile beraberdik. Biz Karadeniz’de vardık onlar orada vardı. Dedik ki biz birisiyle el ele verelim. Babam el ele vermeyi severdi. Düşündük taşındık doğru adresin Pamukkale olduğuna karar verdik. Bu bir geçiş süreci” diye konuştu.

ULUSOY, FİRMASI NEDEN AYRDILDI?

Ulusoy, firmasıyla neden ayrıldıklarını ise Hülya Ulusoy, şu şekilde açıkladı:
 “Ayrılmamız gerekti. Biz Karadeniz’de yürümeliydik. Karadeniz’de Ali Osman Ulusoy ölümsüzleşmeliydi. Ben onun kızı olarak ve tüm çalışan arkadaşlarım olarak günlerce oturduk bunun çalışmasını yaptık. Ulusoy, otobüs işletmesinin kaynaklandığı sıkıntılardan biz de etkileniyorduk. Ben de babamın ismine güvendim. Karadeniz Ali Osman Ulusoy ile bir bütündü. Ben de Karadeniz’den yola çıkabilirim diye düşündüm. Çok zor bir karardı ama olması gerekiyordu”

KARAYOLLARI TAŞIMACILIĞI EN ZOR GÜNLERİNİ YAŞIYOR

Karayolları taşımacılığının en zor günlerini yaşadığına dikkat çeken Hülya Ulusoy, “Karayolu taşımacılığı en zor günlerini yaşıyor. Ama yaşıyor. Babacığım yaşarken bunun çok zor olduğunu kabul ediyordu. Asla bitmeyeceğini düşünüyordu. Ama hiçbir zaman para kazanacak sektör olduğunu düşünmüyordu. Doğru düşünüyordu. Ama bir hastalık varya bulaştı mı çıkmaz. Bağımlılık kazandırıyor. Biz Ulusoy olarak taşımacılıkla başlamışız. İsmimizi onunla kazandık. Ben onu yaşatmak istedim. Günde 30 tane uçağın indiği şehir, 100 km ötede bir havaalanı, 200 km ötede bir havaalanı bunla mücadele etmek çok zor. Uçağa hepimiz biniyoruz. Hiçbir şey beklemiyoruz.

Saatlerce rötar yapıyor. Bir su istiyorsunuz her şey parayla. Bizim otobüsümüzde yolda giderken bir kanal çıkmazsa kıyamet kopuyor.
 Biz hizmetten sınır tanımıyoruz. Ali Osman Ulusoy çok beyefendiydi. Hizmet etmekten çok keyif aldı. Trabzon’a Karadeniz’e hizmet etmekten keyif aldı. Bende onun kızı olarak bu işi götürmek istiyorum” ifadelerini kullandı.

İRAN İŞ KONSEYİ 4 MART’TA TRABZON’DA TOPLANACAK
 İran İş Konyesinde Ulusoy isminin devam ettiğine dikkat çeken Hülya Ulusoy, kendisinin de yönetimde yer aldığını ifade etti. Hülya Ulusoy, 4 Mart tarihinde İran İş Konseyi toplantısının Trabzon’da yapılacağına ifade ederek, “Babamı kaybettikten sonra, bana geldiler bir gün. Dediler ki, “Hülya Hanım, sayın Cumhurbaşkanımızın bilgisi doğrultusunda sizi İran İş Konseyi Yönetim Konseyine almak istiyoruz” Bu benim için bir şerefti. Ali Osman Ulusoy İran’a çok büyük emek vermişti. Bende olur dedim.
 İran İş Konseyinde babamın başlayıp tamamlayamadığı işleri ben yapmak istiyorum.

4 Mart İran İş Konseyi toplantısını burada gerçekleştirecek. İran’da pasta çok büyük. Bu büyük Pastanın büyük dilimi, Trabzon’a düşmeli. Doğu Karadeniz’e düşmeli. Çok yakınız. İranlılar Trabzon’u seviyor. Ben şahsım, Ali Osman Ulusoy’un başlayıp ve sürdürdüğü işi devam ettirmek istiyorum. Çok ciddi mesai harcıyorum. İnşallah, İran ile ilgili Trabzon’da güzel şeyler olacak. Bütün bunlar, politika ne olur, nasıl biter Amerika, Rusya bütün bunlar el verdiği müddetçe Trabzon’da İran ile ilgili güzel şeyler yapacağımıza inanıyorum. Burada benim büyük şansımda var. Şuna da ki İran konsolosu, babamı çok seviyor” dedi.

TTSO’DA GÖREV ALACAK MI?
 Trabzon Ticaret Sanayi Odasında görev alacak mı sorusuna, “Ben şuan da TTSO’ya bağlı olarak kadın girişimcilerin başkanlığını götürüyorum. Ali Osman Ulusoy Şirketler grubunun başkanlığını götürüyorum. Biraz erken zamana bırakalım…” dedi.