İSTANBUL YEREL MEDYASI YABANCI BASININ HABERLERİNİ İSTEDİĞİ GİBİ GÖRDÜ


İstanbul yerel medyası şike sürecinde 6 yıl hapse mahkum edilen ancak hapiste kaldığı süre dikkate alınarak tahliye edilen Aziz Yıldırım ile ilgili yaptığı haberleri yine manipüle etmeye başladı. Dış basında Aziz Yıldırım ile ilgili kararın veriliş biçimlerini haber yapan İstanbul’un yerel medyası yabancı basının yaptığı haberlerde sadece Aziz Yıldırım’ın tahliye bölümlerine yer vermesi dikkat çekti.

İSTANBUL BASINI BBC’NİN HABERİNİN NERESİNİ GÖRDÜ

Örneğin BBC’nin (İngiltere) haberinden sadece;
Fenerbahçe'nin hapisteki başkanı tahliye edildi. Mahkeme kararını verirken Yıldırım'ın içerde bulunduğu süre dikkate alındı. 93 sanıktan birçoğu beraat etti kısmını alan İstanbul yerel basını haberin başlığı ve alt başlığına ise hiç yer vermedi.

Oysa ki BBC haberin başlığını; “Türkiye’de şike: Fenerbahçe’nin patronu Yıldırım suçlu” şeklinde atarken alt başlığında ise şunları yazdı:
Türkiye’nin önde gelen futbol kulüplerinden Fenerbahçe’nin başkanı, şike suçundan altı yıl hapse mahkum oldu
BBC ayrıca haberin içerisinde şike sürecinin kısa bir özetini yaparak mahkeme kararlarına değindi. Ayrıca İtalya, İrlanda ve Finlandiya’da ki futbol liglerinde yapılan şike olaylarına da haberinde değinen BBC, UEFA’nın şike sürecine ne kadar dikkatle yaklaştığını hatırlattı. Fakat İstanbul basının haberinde bu ifadelerin hiç biri yer almadı.


EL CEZİRE’NİN HABERİ
Konu olan habere bir başka örnek te El Cezire’nin haberi...  El Cezire’nin haberinden sadece;
Şikeden suçlu bulunan Yıldırım, bütün bu operasyonların amacının Fenerbahçe'yi yok etmek olduğunu savundu” ifadelerine yer veren İstanbul basını yine haberin başlığını ve alt başlığını bir türlü göremedi:
Haberin başlığını;
Fenerbahçe’nin patronu Şikeden mahkum” şeklinde atan Katar Basın-Yayın Kuruluşu El Cezire, haberin alt başlığını ise, “Türk mahkemesi şike suçundan Aziz Yıldırım’ı suçlu buldu. Ancak hapiste kaldığı süre dikkate alınarak serbest bırakıldı” şeklinde oldu.


HELEGOTLAND’IN HABERİ
İstanbul basının makaslayarak yayınladığı haberlerin başında ise İsveç basın yayın kuruluşu Helegotland’ın haberi geliyor. Helagotland’ın, Yıldırım ile ilgili haberi, “F.Bahçe'nin başkanı serbest. Binlerce Fenerbahçe'ye gönül vermiş insan cezaevi civarında toplandı ve Aziz Yıldırım'a destek verdi. Aziz Yıldırım kendisine yöneltilen suçlamaları kabul etmedi” şeklinde okuyucularına duyuran İstanbul basını aynı BBC ve El Cezire’nin haberinde olduğu gibi başlığı ve içeriği yine görmedi.
Helegotland haberin başlığını, “Fenerbahçe’nin patronuna hapis” şeklinde atarken, içeriğinde ise “Fenerbahçe patronu Aziz Yıldırım Pazartesi görülen duruşmada mahkum oldu” şeklinde oldu. Haberin içerisinde Yıldırım’ın 6 yıl hapis aldığına dikkat çeken Helegotland, ardından da 6 yıl hapsin hangi suçlardan dolayı verildiğini okuyucularına aktardı.


Corriere Dello Sport (İtalya) : Aziz Yıldırım 6 yılın üzerinde ceza almasına rağmen serbest kaldı. Yıldırım 1 yıldır hapiste bulunuyordu. Mahkeme şikeyi kabul etti.

KAYNAK: 61SAAT.COM









"
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.