2022'nin en alışılmadık yeniliklerinden biri olan ve Sweet bonanza daha az heyecan verici olmayacağını vaat eden Stray adlı oyunun geliştiricisi BlueTwelve Studio. Senaryoda insanlık artık yok (hangi nedenle olduğu bilinmiyor) ve kullanıcı çoğunlukla harabeye dönmüş bir dünyada bir kedi olarak oynamaya davet ediliyor. Bu incelemede size oyunun hikayesinden, özelliklerinden ve faydalarından bahsedeceğiz.

Hikaye

Ekran Resmi 2022-09-12 08.43.15Başıboş

Kedigil ailesiyle birlikte kıyametten kurtulmuş bir dünyada yürüyen kahraman, aniden derin bir zindana düşer. Orada bir insan uygarlığının kalıntılarını keşfeder, ancak bunlar insan değil, yaratıcılarından daha uzun yaşamayı başarmış robotlardır. Yüzyıllardır yeraltı şehrinde kapana kısılmış durumdalar ve dışarı çıkmaya cesaret edemiyorlar. Bu süre zarfında, gelenekleri ve davranış normlarının yanı sıra sorunları da burada oluşmuştur. Bunların en önemlilerinden biri, yeniden insan olmak için ne yapmaları gerektiğini bulmaya çalışmaları.

Robotlar kendi özgür iradelerinin dışına çıkmaya cesaret edemezler. Düşmanlarına sürüler halinde saldıran küçük, gizemli yaratıklar olan Zurklar tarafından engellenirler. Cat, yüzeye geri dönmek için ne gerekiyorsa yapmak üzere bir çevirmen drone ile iş birliği yapar.

Oyunun ana özelliği

Ekran Resmi 2022-09-12 08.43.21

Oyunun karakteri Stray

Başıboş'un ana özelliği kahramanıdır. Yaratıcıların kullanıcıya kedi hissini benzer şekilde gerçekçi bir şekilde sunduğu başka bir oyun hatırlamak zor olacaktır. Ve bunların hepsi çok somut üç boyutlu bir gerçeklik içinde.

Oyun gerçek bir kedinin alışkanlıklarını ve arzularını o kadar yansıtıyor ki, ana karakterin sadece bir saat uyuması gereken bir başarı bile var.

Stray'in tüm bu avantajlarına rağmen, gerçekten harika bir proje için büyük bir bütçenin olmamasının dikkat çekici olduğunu kabul etmek gerekir. Bu nedenle, yaratıcıların paradan tasarruf etmesini sağlayan her fırsatta sayısız tavizle uğraşmak zorundasınız. Örneğin, çizilmesi gerçekten çok daha kolay olan insanlar yerine robotların kullanılması. Bir diğer tartışmalı çözüm ise raylı oyun, örneğin kedinin sadece zıplayabileceği yerlere zıplamasına izin veriliyor. Geliştiricinin dünyasının ötesine geçmenin bir yolu yok.

Bu sayısız basitleştirmeye rağmen, oyunun genel izlenimi üzerinde çok az etkileri var. Kullanıcı, Stray'i tam olarak ne için çalıştırdıysa onu elde ediyor, ancak bir dizi bariz tavizle - kıyametten kurtulmuş bir siberpunk evreninde bir kedi gibi hissetmek için.

Oyuncuların kaliteli ve iyi tasarlanmış görsellerden memnun kalacaklarından emin olabilirsiniz. Bazen göze çarpan sadeliğine rağmen çok güzel kalmaktadır. Bazı anlarda, oyunun bazı dezavantajlarının artılarına dönüşmeyi başardığını bile kabul etmek gerekir, çünkü hiçbir şeyle aşırı yüklenmez, anlaşılması kolaydır ve oyuncudan bir kedi gibi hissetmek dışında esasen hiçbir şey gerekmez.

Bununla birlikte, başlangıçta projenin oldukça yavaş olduğu gerçeğine hazırlıklı olmalısınız, hatta buna meditatif bile diyebilirsiniz. Elbette, Zurkov'dan kaçmak zorunda kaldığınız zamanlar gibi bazı tempolu bölümler olacak, ancak bunlar kuralın istisnası. Bölümler olabildiğince kısa ve basit tutulmuştur ve bu görevleri tamamlamak uzun sürmeyecektir.