İlk olarak Trabzon Valiliğini ziyaret eden burada Trabzon Valisi İsmail Ustaoğlu, Trabzon Büyükşehir Belediye Başkanı Orhan Fevzi Gümrükçüoğlu, AK Parti Trabzon Milletvekilleri Muhammet Balta, Bahar Ayvazoğlu, Adnan Günnar, Salih Cora, İlçe Belediye Başkanları ve ilgili kurum müdürleri ile toplantı yapan Bakan Kurum, daha sonra sırasıyla Hüseyin Avni Aker Stadyumu, Meydan Parkı, Çömlekçi, Zağnos, Tabakhane ve Pazarkapı Kentsel Dönüşüm alanlarında yerinde incelemede bulundu.

İSTİNAF MAHKEMESİ ATAMASI YAPILACAK

Bakan Kurum’un son toplantısı ise Trabzon’da AK Parti İl Binasında gerçekleştirildi. Partililerin yoğun ilgi gösterdiği toplantıda ilk olarak İl Başkanı Haydar Revi, “Şehrin eski haline dönmesi için yıkılıp yeniden yapılması gerekiyor. Bunun için de kentsel dönüşümler konusunda hassasiyetinizi gördük çok mutlu olduk. Biz 3 yıldır bu binada görev yapıyoruz. Bu bina şehir merkezinde tescilli binamız. Ziyaret edilen ve vatandaşlarımızla iç içe olduğumuz bina. Ayrıca SKM binamızı oluşturduk. Adayımız belirlendikten sonra 8 Aralık’ta şehrimize geldi. 19 Şubattan sonra asıl kampanyamız başlayacak. Bu kampanyada mümkün olduğu kadar çevreye, hem girildi hem de çevre kirliliği yönünden zarar vermeyecek kampanya yürütmeye çalışacağız.
Geçen hafta Adalet Bakanımız cenaze sebebiyle geldiler. İstinaf Mahkemesinin Temmuz’da atamasının yapılacağını söyledi. Sürmene’de Deniz üssü kurulacak. Bunun için Ulaştırma Bakanı onayladı. Sizinde onayınızdan geçecek. Deniz üssü kurulacak şehrimize. Aynı zamanda Çömlekçi, Zağnos, Tabakhane Kentsel Dönüşümün sahile inmesiyle ilgili destekleriniz oldu. İlçelerimizden gelen taleplerin tamamına olur verdiniz. Çok faydalı bir ziyaret oldu. Biz sizi her ay bekliyoruz” dedi.

2019’DA TRABZON ÇOK DAHA FARKLI OLACAK

AK Parti Trabzon Milletvekili Muhammet Balta ise, “İnşallah 2019’da Trabzon çok daha farklı olacaktır. Cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminde Cumhurbaşkanımıza e bakanlarımıza çok teşekkür ediyorum. Bugün de burada gördük ki kararların ne kadar hızlı alındığını gördük. Saygı değer bakanımızın bugün ki performansında bunları gördük. Sayın Bakanım burası sizin şehriniz. Konyalısınız ama Trabzon’u ne kadar sevdiğinizi biliyoruz” diye konuştu.
Toplantıda son olarak ise Bakan Kurum konuştu. Bakan Kurum, özetle şu ifadeleri kullandı:
“Sanayileşme, çarpık kentleşme, köyden kente göçle birlikte şehirde düzensiz bir yapılamşam oluşmuş. Bu düzensiz yapılaşma 1950’li yıllarda başlayan sanayileşme ile giderek artmıştır. AK Parti döneminde biz bu çarpık yapılaşma ile ilgili çok mücadele verdik. Eski bakanlarımız belediye başkanlarımız, milletvekillerimiz kentsel dönüşüm noktasında birç ok mücadele verdik. Tabi baktığınızda Trabzon bölgede değer. Ancak o değeri daha yukarı taşımamız gerekiyor. Cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminde 30’a yakın şehrimizi ziyaret ettik. Bugün Trabzon’dayız. Akşam Rize’de olacağız. Gittiğimiz yerlerde şehrin problemlerini, masa etrafında bir araya gelip problemleri çözmeye çalışıyoruz.
Biz tabi, baktığınızda bu ziyaretler çerçevesinde teşkilatımıza da uğruyoruz. Teşkilatımızda ayrı heyecanla bu toplantıları gerçekleştiriyoruz. Biliyoruz sizlerde bu dava uğruna, kar kış demeden, iyi günde kötü günde liderimiz sayın Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın yanında oldunuz, desteklediniz.
Bize düşen Cumhurbaşkanımızın talimatları çerçevesinde şehirleri bulunduğu noktadan daha yukarı çekmektir.

ÇÖMLEKÇİ İLE MEYDAN YÜRÜYEN MERDİVENLE BİR BİRİNE BAĞLANACAK

Bugün de yaptığımız toplantıda belli kararlar aldık. Bugüne kadar Çevre ve Şehircilik Bakanlığı olarak tamamlanan yatırımlara baktığımızda Trabzon ili genelinde 4 milyar 624 milyon TL’lik yatırım yaptık. Devam edenler 510 milyon TL tutarında. Bugün karar verdiğimiz projeler, çömlekçi Kentsel Dönüşüm alanı. 89 bin metre kare.. Çömlekçi alanı ile ilgili bugüne kadar hem büyük mücadele verildi. İnşallah bizde Çömlekçi Kentsel Dönüşüm tamamlayarak bu mücadeleyi sonlandırmak istiyoruz. 89 bin metre karelik alanda tarihimizi kültürümüzü, mimarimizi öne çıkaracak, Fatih Sultan Mehmet’in fethettiği Trabzon’da değerlerimizi ön plana çıkaracak dönüşüm yapmak istiyoruz. Meydan ile Çömlekçi’yi bir birine bağlayacak yürüyen merdiven aksı oluşturup bir birine bağlayacağız. Örnek dönüşümü 2019’da başlayıp 2023’e kadar bitirmek istiyoruz. Bunda kararlıyız. Çok yakın zamanda Bakanlığımızın bağlı kuruluşları gelecekler ve hızlı şekilde bu dönüşümü gerçekleştiriyor olacağız.

ZAĞNOS VADİSİ VE PAZARKAPI KENTSLE DÖNÜÜM PROJESİ

Zağnos Vadisi Pazarkapı bölgesinde bir kentsel dönüşüm projesi başlatacağız. Bunun içinde Tabakhane Bölgemizde var. Bu dönüşüm hanımlarımızın, kadınlarımızın doğal ürünleri sattığı Pazar yerine bugün gittik. Oradaki esnafımızı ziyaret ettik. Dertlerini dinledik. Vatandaşın içinde olduğu, rızasını aldığımız örnek dönüşüm projesi yapacağız. Hem Balık halini yenileyeceğiz, hem de hanımlarımızı köyden getirdiği ürünleri sattığı pazarı yeniden inşa edeceğiz.

MEYDAN’DA SOKAK SAĞLIKLAŞTIRMASI..

Trabzon Meydanında sokak Sağlıklaştırma yaparak binaların cephelerini tabelalarını kirliliği gidecek kaynağı Büyükşehir Belediyesine aktaracağız. Çok kısa sürede bu meydan, tarihin kültürün içinde bulunduğu, bölgenin buraya gelerek yürüyüş yaptığı yer haline gelecek.

AVNİ AKER’DE NELER YAPILACAK

Trabzonspor ülkemizin olmazsa olmazı.. Trabzon’un tarihi başarıların yaşatacak Avni Aker Stadının bulunduğu alanda Millet Bahçesi projemiz var. Bu millet bahçesi projesi içinde Millet Kıraathanesi yapacağız. Bisiklet yolları, yürüyüş yolları, gençlerin futbol, basketbol oynayacakları, spor alanları yürüyüş yolları burada yer alacak. Trabzonspor’un hatırasını yaşatacak bir tribün ve müzeyi de bu proje kapsamında gerçekleştiriyor olacağız. Diğer millet bahçemiz Akçaabat’ta…
Maçka’da 156 konut başlatacağız. Tonya, Canik şelalesi için belediyemize destek olduk. O projenin kısa sürede tamamlanarak şelale çevresinde ormanın içinde gidip gezilecek vakit geçirilecek çevre düzenlemesi olacak. Dernek Pazarında 50 konut projesi rezerv yapılacak.

DENİZ KUVVETLERİ İÇİN İMZAYI ATTI

Sürmene Yeni Çam Teranesinde 60 bin metre kare alanı Deniz Kuvvetlerinin Yapması içni, yer tahsisini bugün imzaladık. İnşallah bu projeyi yaptığımızda Sürmene’de hem istihdam anlamında hem de ekonomik değer anlamında önemli proje olacak.

UZUNGÖL’ÜN DÖNÜŞÜMÜ YAPILACAK MI?

Ayder Yaylasında başlayacak dönüşüm projesinin Uzungöl’de yapılıp yapılmayacağı sorusuna ise Bakan Kurum,  “Ayder’de dönüşümü 2019 yılında başlatacağız. Uzungöl’de Ayder’de bizim önemli değerimiz. Buraya ilişkin ön çalışmaları yapıyoruz. İnşallah yeni dönemde Uzungöl’de biz, doğal güzelliklerin ön planda olduğu insanların oraya giderken trafikte eziyet çekmediği bir süreci Büyükşehir Belediyemizle gerçekleştiriyor olacağız. Bu projenin içinde her zaman vatandaşımız olacak. Belediye de destek verecek biz de bakanlık olarak her türlü desteği vereceğiz. Ayder Uzungöl gibi değreleri ön plana çıkacak projelerimiz olacak” diye konuştu.

ZORLUOĞLU’NA DESTEK

AK Parti Trabzon Büyükşehir Belediye Başkan adayı Murat Zorluoğlu’nun da tüm projelerinde yanında olduklarını kaydeden Bakan Kurum, “Tüm Projelerinde yanında olduğumuzu her türlü desteği vereceğimizi burada ifade etmek istiyorum. Mart seçimleri geliyor. 31 Mart’ta inşallah yerel seçimde ne kadar ilçe varsa kazanarak bulunduğumuz konumda AK Parti’mizi daha yukarı çekmek suretiyle, Sosyal Belediyecilik serüveni ile başlayan bu süreci taçlandırılacak” dedi.

İMAR BARIŞI UZATILACAK MI?

Bakan Kurum, İmar Barışının ise uzatılıp uzatılmayacağı sorusuna, “İmar Barışı 31 Aralıkta neticeleniyor. 9,5 milyon vatandaşımız faydalandı. 14 milyon bedel yatırdılar. Bize uzatım için talep var. Bunu değerlendiriyoruz yıl sonu bakacağız” diyerek yanıtladı.