Yomra Belediye Başkanı ve AK Parti Yomra Belediye Başkan adayı İbrahim Sağıroğlu proje tanıtım tolantısı düzenledi.

Düzenlenen proje tanıtım toplantısına Ak Parti İlçe Başkanı Avni Adanur, MHP İlçe Başkanı Osman Salih Dilaveroğlu, yerel yönetimler başkanı Ahmet Yiğit ve Belediye Meclis Üyesi adayları katılım gösterdi.

Yomra için projelerini açıklayacak olan İbrahim Sağıroğlu'nun açıklamaları şu şekilde;

AVRASYA ÜNİVERSİTESİ

2. VE 3. BLOK Her zaman övündüğümüz Samsun’dan Sarp’a kadar olmayan, Avrasya Vakıf Üniversitesimizi Yomra’mıza kazandırdık. Orada 2 bin öğrencimiz eğitim ve öğretim görüyor. Bu yıl 2. Ve 3. Bloklarını inşallah yapımını tamamlayacağzı ve ilçemizde 4 bin öğrencimizi daha misafir etme imkanını yakalayacağız. KYK yurtları tarafından ilçemizde 5 bin civarında öğrencimiz var. Onlara da hizmet etmeye çalışıyoruz. Onlarda ilçemiz ekonomisine, çok ciddi derecede canlılık ve aktivite kazandırıyor. 112 ÇAĞRI MERKEZİ 112 Acil Çağrı Merkemezini, sayın Süleyman Soylu’nun talimatları ile beraber ilçemize Çınarlı Mahallemize kazandırmış bulunuyoruz. Önümüzdeki günlerde faaliyetine başlayacak.

BETONLAMA ÇALIŞMALARI..

Biz Yomra ilçesi olarak asfalt ve betonlamada her zaman verdiğimiz taahhüttün üstünde olmanın mutluluğunu yaşamaktayız. 2014 seçimlerinde ekip arkadaşlarımla yaptığımız siyasi gezilerimizde siyasi söylemlerde Yomra ilçemizde Ana arterlerin bitirileceği sözünü verdik. 25 Mahallenin 25’inde ana arterleri bitirmiş bulunmaktayız. Ara arterlerde yüzde 90 seviyesindeyiz. Ay sonuna kadar ihale çalışmalarımız tamamlanmış olacak. Bununla beraber 30 Ekim itibariyle Yomra’nın bütün kullanılır yolları, stabilize yer kalmayacak. Biz bunları yaptık başardık.

KIŞIN YOMRA VE KAŞÜSTÜ’NDE DOĞALGAZ KULLANILACAK

Yomra’mızın bu gelişimi ile beraber en önemli ihtiyacı doğalgazdı.. Doğalgaza şiddetle ihtiyacımız vardı. 2 yıl süre daha önümüzde var oluyor. Oysa biz Yomra ilçesi olarak bir an önce doğalgaza buluşmayı özlemliyorduk. Ankara’da yaptığımız yoğun temaslar neticesinde, Kıymetli Bakanlarımızın yardımıyla Botaş Genel Müdürü ile son yapılan toplantıda çalışmalara başladık.. Yaklaşık 2,5 km ishale hattıdır. Bununla ilgili çalışmalarımız aralıksız olarak devam ediyor. Çok kısa zamanda Doğalgaz İshale Ana hattı Kaşüstü ile beraber buluşuyor. Kaşüstü’müzün orta kısmında yüzde 70 doğalgaz ishale hattı çalışmaları döşeme tamamlandı. Şuanda parke kapatma işlemine devam ediyoruz. Biz seçim sürecinde vatandaşımıza zahmet vermemek için 31 Mart’a kadar doğalgaz çalışmasını durdurmuş bulunmaktayız. Seçimin bitimiyle beraber hızlı bir şekilde çalışmalara başlanacak. Kaşüstü’nde eksik kalan yüzde 30’u tamamlayıp hemen Villalar bölgesine geçip, Yomra Merkez’e gideceğiz. Bu yıl kış sezonunda hem Yomra’da, hem de Kaşüstü’nde Doğalgaz vatandaşlarımızın kullanımına sunulacaktır.

YOMRA’DA KRUVAZİYER GEMİ, DOLGU PROJESİNİN ÖNÜNE MONTE EDİLECEK

Uzun zamandır dolgu projemizle uğraşıyorduk Sizlerin de zaman zaman gündemlerini meşgul ettik. 650 dönümlük, limanımızın bitişiğinde Yomra’mıza dolga projesi kazandırmış bulunmaktayız. Bundan heyecan duyuyoruz. Bu 650 dönümlük alanın tamamı yeşil alan olarak kazandırılıyor. Üzerinde her hangi bir betonarme, ahşap yapılaşma söz konusu değildir. sürpriz projemiz orada söz konusuydu.. Kamuoyu, muhalefet özellikle takip ediyordu. Kıyı Kanunundan nasıl geçeceksiniz. Avrupa’da 10 yaşını dolduran kruvaziyer gemiler seferden kaldırılıyor. Çok uygun fiyatlara alım imkanı söz konusu. Bizde bunun bütün anlaşma ve görüşmelerini yaptık. Bir kruvaziyer gemi Dolgu Projemizin önüne monte ediyoruz. Dolgu Projemiz bütün sosyal ihtiyaç alanlarını içermekle birlikte, konaklamasından, yüzme havuzlarına, düğün salonlarına hizmet verecek. Yatırımımız Yomra’nın adeta incisi haline gelecek.

UÇAĞIN İŞLETMESİNİ, BELEDİYE KENDİSİ YAPACAK
Uçağımız ne olacak. Bagaj kısmında 15 Temmuz Millet Kıraathanesi ve kütüphane olacak. Gençlerimiz vatandaşlarımız, boş zamanlarında çayını içip kitap ve gazetelerini okuyacak. Yolcu kabinlerinin olduğu kısım restoran olarak düzenlenecek. En önemli noktası burası. Uçağı kim çalıştıracak. Yomra Belediyesi çalıştıracak. Çevre İlçelerimize baktığımızda çok güzel sosyal tesisler belediye başkanı arkadaşlarımız kazandırdı. Vatandaşlarımız o tesislere gittiğinde o hizmete rağmen belediye başkanlarımızın eleştirildiğini gördüm. Belediyelerimiz ihaleye çıkmış, özel sektörümüz yüksek kiraya kiralamış. Bu kiralama neticesinde para kazanmak için çayın bardağını 5 liraya hizmet etmişler. Orada vatandaşlarımız yazıyor, “Falan sosyal tesise gittim, 5 kişi 100 lira verdim” Bizim burada esasımız asgari ücretle geçinen vatandaşlarımız var. Onların orada 100 lira çay parasını vermesi etkiler. Bizde diyoruz ki hem istihdam sağlarız, hemde 1 liraya, 1,5 liraya çay, ucuz yemek hizmeti vermeyi tamamlamış oluruz. Biz çok para kazanmayacağız. Öncelikle çalıştırdığımız yavrularımızın ücretini orada temin edeceğiz.  Para kazanırsak, onuda vatandaşlarımız için hizmet yolunda kullanacağız.

GÖRÜNTÜ KİRLİLİĞİ KALKACAK
Yomra Ana caddemiz görüntü kirliliği açısından hoş bir görüntü arz etmiyor. Sokak güzelleştirmesi hibe projesi adı altında Çevre ve Şehircilik Bakanlığımızdan alacağımız hibeyle beraber tek tip cephe güzelleştirmesi yapılacak.  Doğalgaz çalışmasının bitimiyle büyükşehir Belediye Başkan adayımız Murat Zorluoğlu ile beraber sokak güzelleştirmesini, teletuvarları, yürüyüş yollarını hayata geçirmiş olacağız.

YOMRA’DA, KAR FESTİVALİ...
Arap Coğrafyasından bölgemize çok yoğun turizm hareketliliği var. Bu turizm hareketliliğinin baş şehri özellikle Kaşüstü, ama Yomra.. Biz turistlerimize biraz daha turizm mevsimini uzatmak için ne yapabiliriz diye düşündük. Demirciler Mahallemizin üst kotunda olan Armutluk mevkiinde kar festivali planlıyoruz. Her yıl orada yapacak olduğumuz Kar Festivaliyle hem vatandaşlarımızın, hem de turistlerimizin zaman tatil süresini uzatmış olacağız.

YOMRA’YA SEYİR TERASI
Biz Yomra Kalafka Deresinde su tutma bentleri oluşturacağız. Deniz ve dere suyunu bir arada buluşturmayı hedefliyoruz. Bununla birlikte ilçemizde seyir terası ihtiyacı olduğunu arkadaşlarımız ifade etti. Uçak Projemizin dere kısmında bir seyir terası inşaası ile ilgili projemiz tamamlandı. Proje ile ilgili Çevre ve Şehircilik Bakanımız Murat Kurum, 1 milyon ödeneği gönderdi. Onu da Yomra’mıza kazandırmış oluyoruz...

Kaşüstü Dalçık ne zaman bitecek?
Bizim yaptığımız kavşak, panel fore kazıkla çalışan ve diyafram duvarlı. Yani su geçirmez. Normal olsa 3 ayda bitirilecek. Türkiye’de 3 tane makine var. 2 tanesi burada çalıştı. 15  Mart’ta kuzey tüpünü çift taraflı açıyoruz. 6. Ayın sonu itibariyle yan yollarıyla beraber tamamı bitmiş oluyor. K

Yomra Kavşağına da dalcık yapılacak
Yomra giriş kavşağı, bu projenin bitimiyle beraber dalçık olarak geçeceğiz. 1,5 aylık projedir. Ama 3 ay olarak algılayın. Normal Fore Kazık ile döşenecek. 1,5 ayta tamamlanan vardır, 3 ayda tamamlanan vardır. Ama 3 ayı geçmezler. Oradan ileri devam ettiğimizde Millet Bahçesinin olduğu yerde Özdil Yoluna bağlantısı.. Bunun bitimiyle oraya geçiyoruz. Özdil Yoluyyal ilgili sayın Cumhurbaşkanımızda ifade etti. Yolun bütün ödeneği tamamlandı. İhalesi bitmek üzere. Bu yıl yolun tamamı bitirilecek. Bağantısı da oradan şehir içi trafiğin ibiraz daha azaltmak için bağlantı verilecek.

Yabancıların rezervasyonlarında yüzde 80’lik artış
Tamamen yabancıların alımda bir adım geri kalması, yaşanan dış baskı, döviz krizi ile alakalıdır. Bu yıl geçen yıla nazaran turizm rezervasyonlarımız yüzde 80 daha fazla. İnşallah el birliği ile onlara hizmeti aksaksız vermek için elimizden gelen gayreti göstereceğiz. Bunun yüzde 1’ini İnşaat Sektörüne yansıtırsak abat oluruz.. Sorma işlemi başlamış. Hem arazi, hem de konut soruyorlar.

Sheraton, ile ilgili sıkıntı var mı?
Ben aynı zamanda Dünya Ticaret Merkezi yönetim kurulu üyesiyim. Geçen ay yaptığımız toplantıda müteahhit firmayı çağırdık. 6 ay süre kaldı. 6 ay ek süre talep ettiler. Bizde 6 ayı tamamlayın bakalım ek
Ana firmanın ekonomik sıkıntısı, konkordatosu söz konusu değil. Taşeron firmayı da çağırdık. Ana firmanın taşeron firmaya borcu yok. Yapılan imalatın tamamının ödendiğini karşılıklı ibralaştılar. Taşeron firmanın konkordato ilanı var. Geldiğimiz noktada o eksik kalan kısmı tamamlamıyor. Ana firmada diğer aksamları, parçalar olarak teklifleri alıyor. Ben 1 yıl içinde oteli bitirip işletmeye açacağımızı düşünüyorum.

Kaşüstü Hastanesine ikinci yol yapılacak
Hemen Kaşüstü’nün sol taraftaki vadisinden 128 çalışması tamamlandı. Seçimden sonra yolun ihalesini büyükşehir belediyemizle yapıyoruz. Yol sadece Kanuni Hastanesine çıkmıyor. Vakıf diye adlandırdığımız belediyemize ait bölgede KYK’ya 35 dönüm yer tahsisi yaptık. 3 bin 200 kişilik öğrenci yurdu, modern, bütün sosyal donatı alanları içinde hazır olarak geliyor. Buradan çıkacak yolumuz orayla da buluşmuş oluyor.

Birinci Pazar sorunumuzu şehir meydanı projemizde çözüyoruz. O yeterli mi değil? Yeni yapacak olduğumuz imar alanları genişletmesi ile ilgili Pazar yerini çıkarıyoruz. Büyükşehir ile konuşuyoruz. Kalıcı bir Pazar yeri inşa edeceğiz.
Bizim yanı başımızda Yomra Belediyemize ait kiralık plajımız var. Orada vatandaşlarımız denize giriyor. Hijyenik olarak ölçümleri yaptırıyoruz. Biz diğer taraftan vatandaşlarımızı sahille buluşturuyoruz. Yüyüş yolumuzla beraber plajın karşısından sahile iniyoruz. Şana deresine giriyoruz. Limanı giydiriyoruz.. Oradan ileri devam ediyoruz. Dolgu Projemizle beraberde denize girilecek çok güzel alanlarımız oluşulacak.