Cumhur İttifakı AK Parti Büyükşehir Belediye Başkan Adayı Murat Zorluoğlu, bugün Ramada Otel’de düzenlenen Proje Tanıtım Toplantısı ile Trabzon’a dair hayallerini de içeren projelerini kendi sunumuyla açıkladı.

Program ilk olarak Zorluoğlu’nu tanıtan kısa bir videoyla başladı. Ardından ise AK Parti’nin Trabzon seçim şarkısı katılımcılara dinletildi.

Murat Zorluoğlu'nun açıklamalarından satır başları;

Çömlekçi Projesi..

Süratle çalışmaları devam ediyor. Kamulaştırılan binalar yıkılıyor. Kentsel Tasarım Projeleri hazırlanıyor. 2023 yılı gelmeden Trabzon’a yakışan mahallemiz olacak. 2023 gelmeden tamamlanacak, Allah’ın izniyle..

Kadınlar Pazarımız..

bizim dönemimizde kısa zamanda orada ki Kadınlar Pazarı biraz daha arkaya çekilme suretiyle tarihi dokuya benzer şekilde halkımızın istifadesine sunulacak. Diğer ilçelerimizde de kentsel dönüşüm faaliyetleri başlayacak.

Avni Aker Stadyumu yıkıldı.

Yerine inşalllah Milet Bahçesi inşa ediyoruz. Burada bir tribün muhafaza ediliyor. Çocuklarımıza gelecek nesillere aktaracağız. Onun önünde futbol sahası büyüklüğünde ki alan aynı şekilde muhafaza ediliyor. Onun dışında elbette burada çok özel bir takım dokunuşlar, mekanlar var. Ben iki tanesini söyleyeyim. Bir tanesi Millet Kıraathanesi.. Trabzon’da bizim yapmak istediğimiz bir şey var. Açık Buz Pateni pisti..
Yaz kış, hizmet edecek inşallah çocuklarımızın gençlerimizin nazlı nazlı kayacakları buz pateni pistini bu güzel proje içinde kazandırcağız. Merkezde değil, Akçaabat ve Vakfıkebir’de Millet Bahçeleri oluşturacağız. Hedefimiz diğer ilçelerimizde millet bahçelerini hayata geçirmektir.

Ekolojik köprü..

Biz çözüm olarak Ekonoljik Köprüleri öneriyoruz. Kısmen projelendirdiğimiz Ulaştırma Bakanımızın bir AB Projesine müracaat ettiğimiz noktaya geldi. Bu alt geçit değil. Yine Merdivenlerden yukarı çıkarak üst geçitlere geçmiyorsunuz. Tatlı bir yolla, rahatlıkla keyfini çıkar çıkara yolun karşısına deniz tarafına ulaşabildiğiniz.. Yeşilin ağaçların bitkilerin olduğu ekolojik köprülerimizi 4 noktada hayata geçirmeyi arzu ediyoruz. Gülcemal, Ayasofya, Pazarkapı ve Olabilirse Olimpiyat Parkını bu şekilde sahile bağlamak istiyoruz. Trabzonlu halkımız daha rahat denize ulaşabilecek.
114 km sahil bandımız var. Bu 114 km’lik sahil şeridine özel dokunuşlar yapacağız. Plajlar, Bisiklet yolları, diğer fasiletelerle halkımız için çok daha cazip noktaya taşımak istiyoruz.

Trabzon sahilinde balıkçılık için iskeleler kurmak istiyoruz.

Trabzon deyince akla gelen bir başka çağrı yapan spor.. Spora daha fazla destek vereceğiz. Yatırım programımızı yaparken amatör spora ve spora daha fazla kaynak vereceğiz. Burada bizim çocuklarımız gençlerimiz var. Biz her zaman takdir imkanlarımızı onların lehine kullandık.
Her sezon başı Amatör Spor Kulüplerimize giyim yardımı ayni yardım yapacağız. Hepsine yetecek kadar.. Amatör Futbol Sahalarımızın eksiklerini gideceğiz.

Amatör Futbol Sahalarımızın eksiklerini gidereceğiz.

Her sezon başı Amatör Spor Kulüplerimize giyim yardımı ayni yardım yapacağız. Hepsine yetecek kadar.. Amatör Futbol Sahalarımızın eksiklerini gidereceğiz.

Değirmendere bambaşka olacak

Cumhurbaşkanımız şehrimize geldiğinde, “Bana orada ki Değirmendere’de ki küçük sanayi sitelerini artık şehrin dışına taşıma veya uygun yerlere taşımanın zamanı geldi dedi. Belediye Başkanı seçilirsem, Değirmendere’de ki 5 tane küçük sanayiyi çok daha rahat taşıyacakları konforlu hizmet verecekleri başka alanlara taşıyacağız. Değirmendere’yi bam başka konseptle şehrimize kazandıracağız''

Bordo-Mavi meydan..

Pazarkapı’da Büyük Cami alanında ki kazandırmak istiyoruz. Trabzon metropel şehir yeni meydanlara alanlara ihtiyaçları var. Bu manada caminin etrafındaki alanı çok iyi planlayıp orayı Trabzon’a kazandırmak istiyoruz.
Trabzon’da hasır işi, telkari, kazaziye, bunlar çok yaygın. Çok kıymetli sanatlar. Biz esasında Bordo-Mavi meydanın bir köşesinde mücevher kent oluşturmak istiyoruz. Üretim olsunl Gelen yerli yabancı turistler bu sanatın nasıl işlendiğini görsün ilgi göstersin istiyoruz. Sanayi ve Teknoloji Bakanımızla paylaştık, aramızda kalsın destek sözü aldık. Bordo,Mavi meydan dedik ismi böyle olmayabilir, öneriyoruz..

365 GÜN TURİZM 4 MEVSİM TRABZON…
Turizm sektörü temsilcileri ile bir araya geldik. Dediler ki en önemli turizm problemi kısa mevsimdir. Dolayısıyla bu mevsimi uzatmamız lazım. 12 aya yaymamız lazım. Bunun için yeni destinasyonları ihtiyacımız var.
Destinasyonları arttırmak değil turizmi çeşitlendirmemiz lazım. Yayla ve dağ turizminden daha farklı alanlara açılması lazım.
Altındere Turizm Vadisi.. Sümela’yı da içine alan Vadi ve devamında Çakır Göl..
Teleferik ihale aşamasına geldi. Her halde bize nasip olacak. Sümela’ya telefirik projesi. Altındere Vadisinde seyir terasları, sosyal tesisler, Çakırgöl’de de çalışmaları yapılmış, epey döküman var. Kış Turizmiyle o bölgeyi kazandırmak istiyoruz.

HIDIRNEBİ..

Akçaabat’ta çok önemli bölge.. Orada DSİ çalışma başlattı. Uzungöl’e ortak geliyor. Göl Çalışması.. Seyir terasları, ofroad parkları, macera parkları..

UZUNGÖL SOLAKLI VADİSİ..

Ünü Türkiye’nin dışına çıktı. Uzungöl’de imar, otopark sorunu var. Çarpık yapılaşma sorunları var. Çevre ve Şehircilik Bakanımız Trabzon’a teşrif ettiklerinde Uzungöl’ü konuştuk. Seçimden sonra Uzungöl’ü masaya yatırıp, sayın vekillerimiz ve şehrimizin dinamikleri ile neler yapabileceklerimizi konuşacağız. Ordada ki imar meselesini çözmek istiyoruz. Otopark meselesini halletmek istiyoruz. Uzungöl’de kış turizmi merkezi oluşturmak istiyoruz.
bizim Trabzon olarak kış turizmine uygun yerlerimiz var. Yatırımcı nereyi tercih ederse orada yapacak. Yayla yollarında macera parkları hedeflerimiz arasında…

KÜLTÜR SANAT..
Şehrimiz büyük sanatçılar yetiştirmiş şehir. Büyükşehir Belediyesinin kültürel ve sanatsal faaliyetleri yoğunlaştırması veya bu faaliyetleri icar edenlere daha fazla destek vermesi kimseyi şaşırtmamalı.. Şehrimiz kültürel ve sanatsal faliyetler bakımından zirve yapacak. Şehrimizin her tarafında, müzik sesleri, şiir sesleri, sanatçılar, ressamlar, inşallah sanatın bütün dallarında aktiviteler yaşayacağız.

KÜLTÜR MERKEZİ..
Hedefimiz Trabzon’a kültür ve sanat merkezi kazandırmak var. Eksikliğini hissediyoruz.
Donanımlı bir kültür sanat merkezi inşa edeceğiz. Proıjemiz, Meydan’da daha önce var olan Opera Binasını andıran bir bölümü olsun istiyoruz. Bu da bizim hayalimiz..

KIZLAR MANASTIRI
Kızlar Manastırı restore edildi.. Orası da yeni turizm destinasyonu olacak kadar kıymetli bir yer. Orayı Büyükşehir Belediyemiz ve İl Kültür Müdürlüğü ile şehrimizin yeni bir sanat merkezi olarak değerlendirmek istiyoruz.

SOKAK SAĞLIKLAŞTIRMA
Meydan’da çok güzel yenileme çalışması yapıldı. Meydan 1. etap tamamlandı. 2. etap tamamlandı. 3 etap bizi bekliyor tamamlayacağız. Kafanızı kaldırdığınızda ne görüyorsunuz. Ben kaldırdığımda tabelaları görüyorum. Ben kafamı kaldırdığımda meydanın etrafında dış cepheleri görüntü itibariyle rahatsızlık verecek binaları görüyorum. Aynı şey Uzunsokak’ta, Maraş ve Kunduracılar’da var.
Ortahisar Belediye Başkanlığımız başlattı. Bizde Büyükşehir olarak Meydanın etrafı, Maraş ve Kunduracılarda cephe giydirmeleri, tabela kirliliğinden arındırma ve ışıklandırma ile bu bölgelerimized çok güzel etkili dokunuşlarla buraları şehrimize yakışır gelen yerli ve yabancı turistlerin hayranlıkla bakacağı noktaya getirmeyi arzu ediyoruz.

4 TANE MARKA PROJE..
Tabakhane ve Zağnos..
Vadi Markası binlerce yıldır kentte var. Bu vadilerde epey düzenleme yapıldı. Hakikaten çok önemli çalışmalar yapıldı. Ama şimdi eksik kalan bir şey var. O vadileri insanımızla buluşturmamız lazım. Orada çocuklarımıza gençlerimize, kadınlarımıza, yaşlılarımıza hitap edecek özel dokunuşları orada gerçekleştirmemiz lazım.
Kültür sanat aksı, eğlence, dinlenme mekanları orada oluşturmamız lazım.
ahmet Başkan başladı.. Tünel Akvaryum. Her iki vadi, çok önemli cazibe merkezleri olarak şehrimizin insanının hizmetine sunulacak.

HİSAR..

Trabzon tarih şehri. Trabzon tarih şehrinde Pazarkapı’dan yukarı Hisar’a kadar yürüyüş yolları. Butik konaklama tesisleri, yeme içme yerleri.. Hisar ve Vadi Bizim çok önemli 2 marka projemiz. Bunlar geçmişten miras aldığımız ve geleceğe en iyi şekilde nakletmemiz gereken projelerimiz..

GÜLCEMAL..
Gülcemal eğlence ve yaşam adası.. Biz inşalah Gülcemal’i en iyi şekilde değerlendirmek istiyoruz. Şehrimizde eksikliği hissedilen, bir diğer hususta, bu eğlence parkı yok. Yani eskiden vardı, çocukluğumuzda gençilğimizde Luna Park gelirdi.. Hakikaten biz Luna Parkı heyecanla beklerdik. Çok önemli bir işlev üstlenirdi. Çok daha modern, adrenalin içeren büyük mega Luna Parklar var. Onlardan bir tanesii Gülcemal’e getirip yerleştirmek istiyoruz.
Çocuk oyun alanları, teraslar, su sporları merkezi…
Sadece yerli yabancı turistler için değil esas kendi insanımız için cazibe merkezine dönüştürmeyi hedefliyoruz.
2. 3. etaplarını halkımızla paylaşacağız ona göre karar vereceğiz.

Trabzon'a Ulaşım Master Planı

''Vatandaşlarımızla 3 aydır görüşüyoruz. Öncelik olarak sorun birinci sırada ulaşım ve trafik çıkıyor. Bizim de projelerimizde çözüm önerilerimizde ulaşım ve trafik meselesi birinci sırada. Trabzon eski ve sıkışmış bir şehir. Yaz aylarında çok ciddi trafik problemleri ve ulaşım sorunları yaşayan şehir.
Ulaşım Mastır Planı gerekir diyoruz.  Ulaşım A.Ş. Nedir bu. Ulaşım alanında yönetim anlayışını değiştiriyoruz. Otopark, Otobüs işletmelerini tek çatı altında topluyoruz. Trabzon gibi metrepol şehrin ulaşım meselesinin Büyükşehir Belediyesindeki daire başkanlığı ile yönetilmesi zor. Bizde Ulaşım A.Ş. ile daha rahat çözeceğimize inanıyoruz.

Çukurçayır ve Boztepe'ye yeni yol çözümü

''Yol çalışmaları var. Malumunuz yapımı devam eden 2020 yılının sonunda tamamlanacak olan Kanuni Bulvarımız var. Bizim Trabzon’un en problemli yerlerinden biri Boztepe ve Çukurçayır yolumuz. Kanuni Bulvarı ile Değirmendere arasında oluşturacağımız yeni yolla çözmek istiyoruz. Boztepe’den Değirmendere’,e bir taraftan Çukurçayır’dan Değirmendereye yeni yollar yaparak sorunu çözmek istiyoruz. Değirmendere’yi de kavşak çalışmasıyla sahil yoluna aktarmak istiyoruz. Ulaştırma ve Bakanımız ve Karayolları ile görüştüğümüz mutabık kaldığımız çalışmalar olacak''

Hafif Raylı Sistem olacak

''Atapark Kavşağı şehrin trafiğini taşıyamıyor. Çok sıkışma oluyor. Oraya da genişletme farklı dokunuşla kavşak düzenlemesiyle orayı rahatlatıp daha seri geçişi orada sağlamak istiyoruz. Sayın Cumhurbaşkanımız şehrimize teşrif ettiler. O konuşmalarında müjdeyi verdi.  Ulaşımla alakalı en önemli proje Hafif Raylı Sistem olacak. Akçaabat’tan, inşallah Yomra’ya kadar nazlı nazlı salınarak gidecek hafif raylı şehrimize çok yakışacak. Hafif raylılar sadece ulaşım aracı değil şehri güzelleştiren şehir mobilyaları. Kısa zamanda şehrimize kazandırmış olacağız''

Toplamdan 16 tane tek merzden idare ediken otoparklar

''Şehrin otopark sorunu var. İnsanlar araçlarını park edecek yer bulmakta zorluk yaşıyorlar. Tanjat’ta otopark inşa ediliyor.. Bizim hedefimiz kısa sürede ilk etapta ilçelerimizle birlikte toplam 16 tane tek merkezden idare edilen otoparklar inşaa etmek. Bunun için gerekli adımları süratle atacağız''

Dolmuşlarla ilgili yeni bir dizayn
Şoför esnafımızla, istişare ederek cemiyetimizle istişare ederek bu dolmuşların modernize edilme zamanı geldi değil mi.. Yazın kliması olan kışın iyi bir şekilde ısınabilen, engelli kardeşlerimize uygun dolmuşlarımız olacak.

Maraş Caddesi ve Gazipaşa Caddeleri..
Maraş Caddesi ve Gazipaşa Caddesinde araç ve yaya trafiğini yeniden yayalar lehine olacak şekilde dizayn edeceğiz.

OTOBÜS TERMİNALİ..
Mevcut Otobüs terminali Trabzon’a yakışmıyor. Kısa süre içinde belediye başkanlğımız nasip olursa ilk 2 yılda yeni modern otobüs terminali kazandırmış olacağız. Raylı sistem de Güneyden Erzincan’dan şehrimize ulaşacak. Değirmendere Bölgesi ulaşım entegrasyon merkezi olacak. Biz oraya otobüs garı inşa edeceğiz ama oraya önümüzdeki yıllarda gerçek gar inşa edecek. Bir taraftan otobüs, bir taraftan tren orası gerçek gar olacak.

'Trabzon'da güzellik katmaya talibiz'

''Yaklaşık 3 aydır sahadayız. Bu süreçte bir taraftan şehrin meselelerini istişare etme imkanı bulduk, diğer taraftan eğer seçilirsek nasıl belediye başkanı olacağımıza dair işaretler verdik. Şehrimize sorunlarına özel çözümler üreten projelerimizi hazırladık.
Yıllarca ülkemin dört bir köşesinde milletimize hizmet ettim. Ankara’da devletin üst kademelerinde çalıştım. En son olarak Van’da Vali ve Büyükşehir Belediye Başkan vekili olarak çalıştım.
Sayın Cumhurbaşkanımız, Bakanlarımız, Milletvekillerimiz ve halkımızla birlikte biz yerel yönetimde Trabzon’da hizmete talibimiz. Trabzon’un güzelliklerine güzellik katmaya talibiz.
Trabzon’u bir marka şehir, prestij şehri, tam anlamıyla bir Büyükşehir yapmaya talibiz. Yeni ulaşım ağları, turizm kentsel dönüşüm, yeni yaşam alanları, sanatsal ve kültürel faaliyetler, yeni istihdam imkanları ile yep yeni Trabzon hayal ediyoruz.
Biz önce kendi yönetim anlayışımızı açıklayacağız, ardında bu yönetim anlayışına inşa edeceğimiz projelerimizi takdim etmeye çalışacağız.
Biz sadece yol yapmayacağız, kaldırım yapmayacağız, sadece köprü yapmayacağız. Yeni yönetim anlayışımızı tüm teşkilatımızda hakim kılarak belediyenin kapısından içeri giren herkesi mutlu ve güler yüzlü şekilde uğurlamanın gayretinde olacağız.
Olmayacak bir şey de olmaz diyeceğiz, ama bunu söylerken kimseyi kırmadan, ikna ederek yapmaya gayret edeceğiz.''

Biz sloganımızı, ‘Renklerini koruyan şehir’ olarak belirledik.
Çevre hassasiyetimiz çok olacak. Şehrin renkleri olan yeşili ve maviyi koruyarak geliştirecek.
Biz sadece çevre hassasiyeti bakımından bu sloganı üretmedik. Biz herkesin kendi rengiyle büyük Trabzon fotoğrafında yerini almasını istiyoruz. Tüm renklerimizle Trabzon’un geleceğini inşa edeceğiz.
Renklerini koruyarak gelişen şehir, bizim yönetim anlayışımızın temelini teşkil ediyor. Belediyemizde var olan kurumsal kapasiteyi epey bir arttırmamız lazım. Orada sağlam bir ekip inşallah kuracağız. Ehliyetli ve liyakatlı ekip. Yine güçlü mali yapı oluşturmamız lazım. Bu konuyla alakalı Sayın Milletvekillerimizin de desteğiyle, Trabzon aleyhine olan sistemi düzeltme gayreti içinde olacağız. Bunu Berat Albayrak Bakanımız ile paylaştık..

GÖNÜL BELEDİYECİLİĞİ..
Ben gönül belediyeciğilinden ulaşılabilir bir belediye yönetimi, başkanı anlıyorum.
Vatandaşımız ihtiyaç duyduğunda sorunu çözecek, yere ulaşıyor mu..
Vatandaşımız oradan mutlu tatmin olmuş, oradan uğurlayabilir mu
makamlara kapalı kalmadan, sokakta vatandaşlarla bir araya gelme bu da bu işin parçası.

İSTİŞARE VE ORTAK AKIL
25 Yıllık yöneticilik hayatımda şunu gördüm. Sorunun taraflarını çözümün tarafı yapmazsanız etkili çözüm bulamıyorsunuz. Biz bu şehirde uygun istişare mekanizmalarını kurarak, meseleleri daha çok konuşarak bir birine danışarak çözme gayretinde olacağız.

HAKKANİYET, LİKAYAT, EHLİYET
Elbette Büyükşehir Belediyesinde kadromuzu oluştururken ehliyetli ve likayatlı yöneticilere sahip olmak. Bu bizim için çok önemli. Bizim yükümüzü alacak yönetim kadrosu ancak ehliyet ve liyakatlı kadro olacak. Tersi bize yük olur.

KAPSAYICI KUCAKLAYICI YÖNETİM
Biz diyoruz ki kimseyi ötekileştirmeyeceğiz. Bize oy versin, vermesin, bizim gibi düşünsün farklı düşünsün. Trabzon)da ki vatandaşlarımız seçildiğimizde hepsini kacaklayan, kapsayan belediyecilik hizmetini gerçekleştireceğiz.  Yer yüzündeki bütün Trabzonluların belediye başkanı olacağız.

HUKUK VE İNSAN HAKLARI
İnsanlarımızın hakkını hukukunu koruyan, hakkı olana hakkını teslim eden bir yönetim anlayışını belediyelerimizde mutlaka hayata geçirmemiz ve tesis etmemiz lazım.

SOSYAL BEDEDİYECİLİK
Bizde devletin ve belediyenin şefkatine ilgi duyan vatandaşlarımızla yakından ilgilendireceğiz. Sosyal yardım kısmını daha etkin çalışan birim haline getirmeye çalışacağız.

ŞEFAFALIK..
Bizim için şeffaflık yönetimde en temel noktalardan biri. Vatandaşımız belediyelerde neler yapıldığını görecek. Bize soru soran herkese Allah’ın izniyle bu gönül rahatlığında vereceğiz.

BİRLİKTE ÇALIŞMA KÜLTÜRÜ
Biz ilçe belediyemiz, ekibimizin bir parçası. Belediye başkanı seçilirsek, inşallah 18 ilçenin belediye başkanı tamamı bizim çalışma ve mesai arkadaşlarımız olacak.

PROJELER:
TRAFİĞE ÖZEL DOKUNUŞLAR -

16 yeni otopark,
Karadeniz Sahil Yolu ve Tarihi İpekyolu arterini buluşturuyoruz ve Değirmendere trafiğini sahil yoluna aktarıyoruz.
Maraş ve Gazipaşa Caddelerinde araç ve yaya trafiğini yeniden düzenleyeceğiz.

YENİ OTOBÜS TERMİNALİ
Trabzon’a yakışan yeni bir otobüs terminalini ilk 2 yılımızda hizmete alacağız.
Dolmuşlar modernizasyonu
İlçe Minibüs ve otobüslerine merkezde uygun park ve durak yerleri

TRABZON RAYLI SİSTEME KAVUŞUYOR
YENİ TRUZM DESTİNASYONLARI

Turist sayısını 5 yılda ikiye katlayarak 4 milyona ulaştıracağız.

TURİZM ÇEŞİTLİLİĞİ
ALTINDERE VADİSİ TURİZM MERKEZİ
Sümela Teleferik, Seyir terasları, Sosyal Tesisler, Vadi içi ring yolu, Çakırgöl Kış Turizmi

HIDIRNEBİ YAYLA TURİZMİ UZUNGÖL SOLAKLI VADİSİ
Uzungöl İmar Planı ve otopark sorunları tarihe kavuşacak.
Uluslararası Uzungöl Kayak Merkezi
Solaklı Vadisi kano ve rafting parkurları
Yayla Yollarında macera parkları

TRABZON DEĞERLERİYLE BULUŞUYOR

SOKAK SAĞLIKLAŞTIRMASI
Meydan, Uzunsokak, Maraş Caddesi,
Kaldırımlar, bina dış cephe giydirmeleri, sokak aydınlatmaları yenilenecek.

KIZLAR MANASTIRI
Tarihi Kızlar Manastırı yeni bir kültür ve sanat merkezi olarak şehrimize kazandırılacak.
Yaşayan Müze, Performans etkinlikleri, sanat galerileri,

VADİ TABAKHANE ZAĞNOS
Çocuk oyun alanları, yürüyüş yolları, bisiklet yoları, gösteri alanları, performans alanları, adrenalin parkurları

HİSAR TARİHİ ŞEHRİ
90 bin metre kare tarihi dokuya uygun şekilde yenilerek Hisar Tarih Şehri, oluşturulacak. Pazarkapı’dan Yukarıhisar, Konnenos Sarayı)na kadar kesintisiz yürüyüş oylu, kültürümüzün kaylomya yüz tutmuş geleneksel sanatlarının icra edileceği çarşı, tarihi doku korunarak oluşturulacak yeme içme ve butik konaklama alanları ile Eski Trabzon yeni bir yüze kavuşacak.

BU SUNUM İÇİN 8 ARALIKTAN BERİ ÇALIŞIYORUZ
Programın açılış konuşmasını AK Parti Trabzon İl Başkanı Haydar Revi yaptı. Revi, “Yine bir seçimin arifesindeyiz. Seçimlere 25 gün kaldı. 31 Mart yerel seçimlerin hayırlı uğurlu olmasını diliyorum. Yeni sistemde Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sisteminden sonra yapılacak ilk seçim. Önemli bir seçim. Burada sadece Belediye Başkanlarımızı değil Meclis Üyelerimizi, Muhtarlarımızı, onların ekibini azalarını seçiyoruz. Bu seçimin başka bir önemi var. 31 Mart seçiminden sonra 2023’e kadar seçim olmayacak. Kalkınma Hamlemiz, 2023 hedeflerinin gerçekleşmesi yönünde daha hızlı bir kalkınma gerçekleştireceğiz inşallah. Burada toplanmamızın asıl sebebi, Proje Tanıtım Programı..
Tanıtım yapacağız. Bu tabi belki kısa süreli program düşünülebilir, görülebilir ama bu programın ortaya çıkmasında, sunumun hazırlanmasında büyük gayret sarf edildi. Ticaret Sanayi Odamız, Esnaf Odamız, dernekler, vakıflar hepsiyle bir araya geldik. 8 Aralık’tan beri çalışmamızı sürdürüyoruz. Ortak akılla birlikte bu projelerin gerçekleşmesi için sizlerle birlikte olacağız" dedi.

TARIM: KAYITSIZ, ŞARTSIZ BAŞARILI OLMASI LAZIM
MHP İl Başkanı Bekir Sıtkı Tarım ise, “Cumhur ittifakı kapsamında hedefe kitlenmişiz. Türk milleti, tarih kadar eskidir. Bu millet tarihten çekilip alındığında tarih kalmayacaktır.
Bize bırakılan emaneti sonuna kadar muhafaza edebilme gayreti MHP”nin en değer verdiği hazinedir.
Bu sistemi yeniden tartışmaya açılmaması için AK Parti ve MHP’nin içinde bulunduğu Cumhur ittifakının kayıtsız şartsız başarılı olması lazımdır.
Milli Beka hedefimize hepimiz kilitlenmeliyiz. Türk milletinin asaletini ve gururunu bütün dünyaya ispat etmek elimizdedir.
Biz Cumhur ittifakının kayısız şartsız, amaçsız lakinsiz destekleyip hiç bir adayımıza ayrım yapmayacağız. Durum tahmin edemeyeceğinizden vahim ve tehlikelidir. Ne Mutlu Türküm Diyene” diye konuştu. Tarım’ın konuşması salonda büyük bir alkış aldı.

BALTA: PROJE TANITIMI TAAHHÜTNAMEDİR
AK Parti Trabzon Milletvekili Muhammet Balta, “Buraya çıktık esasında belediyecilik dendiğinde bizim aklımıza 1994 Sayın Cumhurbaşkanımızın, Genel Başkanımızın İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı ile birlikte belediyeciliğin ne olduğunu biz o zaman anladık. İstanbul’da yaptıkları, insana değer verilmesi, insanı merkeze alıp onların hizmetkarı olduğumuzu biz 1994’lü yıllarda anladık. 17 seneden beri de hem belediyecilik açısından, hem de genel manada yapılan hizmetler açısından Türkiye’nin nereden nereye geldiğine şahit oluyoruz. Trabzon’da belediyecilik dendiğinde aklımıza şu güzel ortamların ilk hazırlanışı 2009 yerel seçimleridir. Trabzon’da Faruk Özak Bakanımız vardı, Milletvekillerimiz vardı… Trabzon’da STK’lar ve bütün kanaat önderleri ile görüşerek Trabzon insanının önüne projelerle çıktık. Proje tanıtımı taahhütnamedir.
Biz şunu söylüyoruz, şunu düşünüyoruz. Bu yarışlarda önemli olan milletin huzuruna çıktığınızda ne yaptık, neler yapacağız. Bugün ki toplantının amacı bundan önce belediyecilik açısından çok şeyler yaptık, bundan sonra da çok değerli arkadaşımız yerel yönetimde olsun, valilikte olsun, yerel yönetimde olsun çalışmalarını tecrübelerini, ve STK’larla teşkilatlarla, bütün kanaat önderlerini dinleyerek gezerek 3 ay boyunca yapılan çalışmaların bundan sonra burada sunumu yapılacaktır.
Burada STK’ların çok değerli başkanları var. Biz o değerli başkanlarımız,a STK ile istişare kültürü ile düşüncelerini dinledik. Geçmişte 6§1 proje vardı. El ele verdik, biz siyasi ayrım yapmadık. Seçimlerden sonra projelerimizi millete sunduk. Kanaatlerini sandıkta değerlendirmelerini yaptılar, bunların gerçekleştirilmesi için yola koyulduk. Allah’a şükür bunların hepsini gerçekleştirdik.
Şimdi yeni dönem başlıyor. Yeni dönemde turizm, eğitim, sağlık merkezi şehri olan bu bölgenin merkezi konusunda ki bir tarih şehri, kültür şehri olan Trabzon bizim memleketimiz olduğu gibi sevdamızdır. Bu sevdamıza yapılanları hep birlikte yine STK ile birlikte değerlendireceğiz. Bu seçimler öncesinde bunlar fırsattır” diye konuştu.