61SAAT HABER SERVİSİ - Trabzon Büyükşehir Belediye Meclisi Eylül ayı meclis toplantıları bugün başladı.

Başkan Murat Zorluoğlu, meclisin hemen başında Trabzon’da devam eden ve yapılması düşünülen projelerle ilgili meclis üyelerini bilgilendirdi.

Başkan Zorluoğlu’nun konuşması özetle şu şekilde:

TANJANT KAPALI OTOPARK

Kapalı Otopark, Geçici kabul aşamasında. Yüzde 95 üzerinde tamamlandı.

KADINLAR PAZARINDA SON DURUM

Kazı çalışması devam ediyor. Orada hassas bir yer. Tarihi eser çıkabilir. Müze ile olsan, koruma kurulu ile olsun yakın temas halindeyiz. Bir takım yapılar çıktı. Onlar teknik olarak bakıldı. İlgili kurul ve müze geldi. Şu anda bir sorun gözükmüyor. İnşaat süresi hızla devam ediyor.

ÇAL MAĞARASINDA YAPILAN YAPILAR

Çal Mağarasına daha modern görünüm kazanmak için çalışma yaptık. Orada ki yapıla geçici kabul aşamasında.

MAÇKA ALTINDERE VADİSİNDE YAPILAN TESİS

Maçka Altındere Vadisinde önemli tesis yapıyoruz. Çok güzel restoran, karşı tarafta müştemilatıyla birlikte yerli yabancı ziyaretçilerin hizmetine sunacağız. Burada yüzde 50 seviyeyi geçtik. Hedefimiz 2021 yılı turizm sezonu hazır olmak.

MEYDAN SOKAK SAĞLIKLAŞTIRMA PROJESİ

Meydan civarında önemli çalışmayı epey süredir yapıyoruz. Meydan cephe sağlıklaştırma projesi. Yüzde 90 seviyesine geldik. İlk başta renklerle ilgili tereddütler oluşsa da şimdi geldiğimiz noktada Trabzon Sarısının Meydana çok yakıştığını çok sıklıkla duyuyoruz. Buralarda mevcut brandalar kalkacak. Oraya yazılar gelecek. İnşallah bunlarda kısa süre içinde tamamlandığında Meydan’ın etrafında ki 45 yapı elden geçmiş oldu. Tabela kirliliği kalktı.

OTOGAR İHALESİNDE KAZANAN FİRMA BELLİ OLDU

Otogar Projesi. İhalesi yapıldı. 3 katılımcı oldu. Bunlar, sırasıyla 56 küsür, 64, küsür ve 67 küsür teklif verdiler. Fiyat dışı unsurlarda vardı. Onlarla birlikte değerlendirdik ve artık 1. Olan firmayı fiyat bakımından en avantajlı teklifi sunan firma birinci oldu. O firmayı önümüzdeki günlerde sözleşme yapmaya davet edeceğiz. Göründüğü gibi yapmazsa para ödemeyeceğiz diye. Göründüğü gibi yapacağız. O proje bölgeye değer katacak. Otogar son derece modern eser olarak adeta şehre apayrı bir görünüm kazandıracak. Şehrimize hayırlı uğurlu olsun.

MOLOZ’DA YAPILACAK GASILHANE VE İTFAİYE BİNASI

Moloz mevkisinde yaşam alanında Gasılhane ve İtfaiye Binalarının ihaleleri yapıldı. Sözleşmelerini yaptık. 1 yıl dolmadan tamamlamış olacağız. Yeni yapılan caminin yakınında modern güzel Trabzon’un ihtiyacını görecek Gasılhane yaptık. İtfaiyenin ekonomik ömrü tamamlamış binası var. Onu yıkacağız. Moloz’da Ortahisar İtfaiyesi için özel yerleşke yapacağız. Asıl itfaiyeyi Bulak’a taşıyacağız.

KUYUMCU KENT, AVRASYA PAZARI

180 dönümlük alanda. Kuyumcu kent, Açık ve Kapalı Otopark, Avrasya Pazarı, Miting yapılacak kadar alanlar, Kafeler, Yeme içme mekanları, Gençlerle ve çocuklarla ilgili dokunuşlar. O alanı tamamladığımızda şehrimiz için çok büyük değer katacak arzedecek yaşam alanına kavuşacak.

SPOR’DA PERFORMANS ÖLÇÜM MERKEZİ

Sporda performans ve ölçüm merkezi. Şu anda Ankara’da var. İkincisi Trabzon’da yapılıyor. Gençlik ve Spor Bakanlığı ve Sanayi Bakanlığından ödenekleri aldık. Birazda biz katıyoruz. Sorunumuz yok. Bununla ilgili 22.09’da ihalesi yapılıyor.

ORTAHİSAR MİLLET BAHÇESİNE BUZ PATENİ VE KAPALI OTOPARK

Ortahisar Millet Bahçesi, Vakfıkebir ve Akçaabat Millet Bahçesi. Akçaabat hizmete alındı. Vakfıkebir’de çok güzel çalışma var. Orada sıkıntı yok, iş planlandığı gibi devam ediyor.
Ortahisar Millet Bahçesine Büyükşehir Belediyesi olarak ilavelerimiz oldu. Onlardan biri otopark. Kapalı Otopark koyduk. Otopark orada çok ciddi ihtiyacı karşılamış olacak. Buranın yaşayan park olmasını çok arzu ediyoruz. O nedenle buraya Trabzon’da hiç olmayan buz pateni pisti koyduk. 400 metre kare alanda sentetik, buz pateni pistini proje tamamlandığında bizde tamamlamak istiyoruz. Burayı gençler aileler için çok daha cazip hale getirecektir.
Kaykay pisti var. 650 metre kare civarında. Baya profesyonel. Kaykay noktasında şehrimizde önemli alanı oluşturmuş olacağız. Bu şeklide dokunuşlarla her kesimden insana haz verecek hale getirmek istiyoruz.

ORMAN LOJMENLARI YIKILIYOR, MİLLET BAHÇESİNE KATILIYOR

Buranın ikinci etabı var. Orman İşletme Lojmanları bir iki daire dışında boşaltıldı. Onlar boşaldığında yıkacağız. Orayı da şehrimize parkımızın devamı şeklinde kazandırmış olacağız.
Numune Hastanesinin karşısında binalar var. Çevre ve Şehircilik Bakanımız geldiğinde orayı onlara göstermiştik. Gereken talimatı verdi. Protokol imzaladık TOKİ ile birlikte. Kamulaştırmasını yapıp yıkımını gerçekleştireceğiz. O alanı da parka kazandırmış olacağız. Deniz tarafından önü açılıyor.

MOLOZ’DA ULAŞIM MERKEZİ

Moloz’da otobüslerimizin olduğu alan var. Orada baraka gibi konteynırlarda hizmet veriyorduk. Bu kabul edilebilir bir şey değil. Biz Moloz’da Trabzon’a yakışır ulaşım binası yapalım dedik. Yer teslimi yapıldı. Trabzon’da ulaşımı tek elden yönettiğimiz, elektronik imkanlarla donatılmış, eğitim faaliyetlerinin yapılacağı çok güzel bir ulaşım binası inşa ediyoruz.

UZUNGÖL’DE ÇEVRE DÜZENLEMESİ

Uzungöl ile alakalı olarak çevre düzenlemesi işi başladı. Burada kaldırımları yapıyoruz. Korkuluk çalışmaları, yeşil alan çalışmaları yapıyoruz. 2. Etabı daha büyük bir proje. 2. Etabıyla ilgili projelendirme çalışması tamamlandı. Onu da ihaleye çıktığımızda gölün etrafında çok daha geniş yeşil alanlar oluşturacağız. Bir takım işgaller kalkacak. İnsanların gelip dolaşabilecekleri noktalar olacak. Çok az ticari alanlar olacak. İkinci etap tamamlandığında güzel bir alan olacak.

ÇÖMLEKÇİ PROJESİ İMZALANDI, YER TESLİMİ YAPILDI

Çömlekçi Mahallemizde projemiz ihale edildi. 2.3 hektarlık alanda yapım işi ihalesi gerçekleştirildi. Sözleşmesi yapıldı. Yer teslimi yapıldı. Önümüzdeki hafta müteahhit gelecek onunla tanışacağız. Çömlekçi’nin yeni yüzüyle Trabzon bir kaç sene içinde tanışacak. Devamında yıkımlara ve kamulaştırmalara devam ediyoruz.

YALINCAK’TA PLAJ YAPILACAK

Yalıncak’ta plaj oluşturuyoruz. Projesi tamamlandı. Çok güzel bir plaj. Olması gereken her şey en üst noktada tamamlandı. İhale günü almayı bekliyoruz. Kışın tamamlayacağız. Yazın hizmete açacağız. Burada otopark sorunu da çözümlendi.

MEYDAN 3. ETAP İHALE TARİHİ BEKLİYOR

Meydan 3. Etap ile ilgili çok katlı otopark projesi tamamlandı. İhale süreci başladı. Encümen’de ihale günü beli olacak. Mevcut İskenderpaşa Otoparkımızın yeniden yapılması sürecini başlatıyoruz. Bu aynı zamanda yayalaştırılmış olanı epey genişletiyor.

SÜMELA MANASTIRI TELEFERİK SON AŞAMADA..

Sümela Manastırı Teleferik Projesinde son aşamaya gelindi. Şartname oluşturuldu. Sümela’da böyle bir çalışma yapmak istiyoruz.

GANİTA - FAROZ SAHİL DÜZENLEME PROJESİ EKİM AYINDA İHALE GÜNÜ ALACAK

Ganita Faroz arası düzenleme projemiz var. Ganita bu şehrin çok önemli uğrak yerlerinden bir tanesiydi. Uzun zamandır atıl kaldı. Ganita’yı yeniden şehirle ve şehrimizin inasnlarıyal buluşturmak istiyoruz. Ganita’dan Faroz’a kadar olan sahil düzenleme Projesini Eylül ayına kadar tamamlamış olacağız. Ekim ayında ihale günü alacağız ve Meydan’dan en kolay şekilde denize ulaşacak şekilde burayı yeniden düzenleyerek halkımızın hizmetine sunmak istiyoruz.