HZ. SALİH (A.S.)’İN DEVESİ

Hz. Salih’in kavmi Semûd, Allah’a inanmıyor, büyüklük taslıyor, Salih (a.s.)’a inananları küçük görüyordu. Her peygamberin bir mucizesi vardır. Hz. Salih’in mucizesi de bir deve idi. Bu mucize ile Semûd kavminin bu hayvana nasıl davranacağı Allah tarafından sınanıyordu. Salih (a.s.) kavmine devenin 

Allah’tan onlara bir işaret olduğunu, ona dokunmamalarını, serbest bir şekilde dolaşmasına karışmamalarını söylemiş, onlardan bir gün devenin bir gün ise kendilerinin olan su hakkına riayet etmelerini istemişti (Şu’arâ, 26/141-159). Deveye dokunmamaları uyarılarına rağmen inanmayanlar deveyi hunharca öldürdüler. Aslında deve bir imtihan aracı idi, maksat onların ilahî buyruklara itaat hususundaki niyet ve kararlılıklarını denemekti. 

Kur’an’da eski toplumların hak dini kabul etmemekte direnip büyüklük taslayan zorbaları hakkında kullanılan müstekbir tabiri, Semûd kavmi için de kullanılmıştır. 

Zorbalıkları Hz. Salih’e inananları küçük görmeleri, Salih (a.s.) ile beraberindekilere tuzak kurma planları, savunmasız bir devenin bile hakkını gasp edip onu öldürmeleri ile aşikâr olmuştur. Semûd kavmi bir çığlık ile helak olmuştur.

GÜNÜN DUASI: “Allah’ım! Bize imanı sevdir, kalplerimizi imanla süsle. Bize küfrü, itaatsizliği ve isyanı sevdirme, kerih göster, bizi doğru yolu bulanlardan eyle.” (Hâkim, Deavât, No: 1868)

GÜNÜN SÖZÜ: Bizim kapı dost kapısı Girene canımız kurban Selâm muhabbet tapusu Verene canımız kurban Nefisten soyunduk tül tül Gitti beden, kaldı gönül Özümüz bağ, sözümüz gül Derene canımız kurban Hayat kilim, çile nakış Dokuyoruz iniş, yokuş Marifet mânâya bakış Görene canımız kurban Abdurrahim Karakoç

TRABZON BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ İFTAR SONRASI RAMAZAN SOKAĞI ETKİNLİKLERİ: 

 Kur’an-ı Kerim Tilaveti, Şerbetçi, Yüz Boyama, Palyaço, Türkiye Hafız Birincisi Mustafa Özyılmaz ile sohbet, Sema Gösterisi, Ney Dinletisi, Garmagaruşuk Tiyatro Oyunu, Mesneviden Hikayeler